jesień 2014 u Yohji Yamamoto

czyli kobieta w graffiti i mężczyzna w tatuażach 

Mężczyzna jest barwniejszy w tym sezonie od kobiety. Oprócz tradycyjnej czerni Yohji Yamamoto proponuje pomarańczowy przechodzący w brąz, spłowiały fiolet, szarości, czerwone i szmaragdowe akcenty. Same fasony ubrań są klasyczne, nie ma tutaj żadnej rewolucji.

To co najciekawsze zawarte jest we wzorach.  Różnobarwne zestawienia wzorów to mix symboli wykorzystywanych w japońskich tatuażach irezumi.

Tatuaże w Europie biją rekordy popularności. Yohji Yamamoto wytatuował na ubraniach symbole wykorzystywane w  tatuażu japońskim czyli węża, czaszkę, piwonie, liście klonu.

W męskiej kolekcji pojawia się kilka strojów z elementami graffiti, ale nie mają one tego charakteru co w kolekcji damskiej. Kobieta jesieni 2014 przypomina ukrytego motyla,  który czeka na wydostanie się z kokonu „miastowego” graffiti.

Przesadne fasony płaszczy, czerń i wzory przypominające graffiti na ścianach miast, wełniane sieci, kokoniaste kolorowe fryzury, mocno podkreślone brwi, stroje dla kobiet promujące macierzyństwo.

W naszych sklepach zapewne pojawią się różne elementy ubioru czy dodatki z motywem tatuażu albo graffiti. Sięgając po te zaczerpnięte z kolekcji Yohji Yamamoto możesz kierować się np. znaczeniem symboli:

  • piwonie – symbol bogactwa, dobrobytu i szczęścia, ale także hazardu czy ryzyka;
  • liść klonu – symbol upływu czasu, siły wiatru, kochanków i odradzania się życia w cyklu pór roku;
  • wąż – symbol mądrości, ochrony przed chorobami, przewidywania przyszłości, bogactwa,
  • czaszka – symbol wielkich zmian i sztuki godziwego życia, umiejętności docenienia swojej osobowości i zmian jakie w niej następują.

ciąg dalszy JESIEń/ZIMa 2014 nastąpi….

Ela Darłowska   personal shopper / osobista stylistka Poznań