z serii KSIĄŻKA MIESIĄCA: Luksus. Dlaczego stracił blask

Dana Thomas LuksusLuksus. Dlaczego stracił blask   Dana Thomas Wyd. MUZA S.A. 2010

Książka super!!! kompendium wiedzy! pochłania się ją tak szybko jak dobry kryminał.

jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o np. historii firm takich Christiana Louboutin, Hermes, Dior, Chanel, Pucci i wielu wielu innych, a nie chcesz kupować stosu książek i wydawać na nie fortuny to zdecydowanie jest to książka dla Ciebie. dowiesz się np. jak powstały, czym się kierowały, jaką przyjmowały politykę sprzedaży swoich produktów, czy sprzedały się dużym koncernom wtedy kiedy miały swój słabszy moment itd…..

Dana Thomas Luksus

szkoda, że polskie wydanie nie posiada takiej okładki

a jeżeli nie interesują Ciebie firmy ale np. zastanawiasz się dlaczego niektóre sklepy oprócz ubrań sprzedają także perfumy, na czym polega sukces sklepów wolnocłowych, dlaczego Japończycy bardzo cenią marki, które sygnowane są konkretnym nazwiskiem, dlaczego potrafią wydawać oooogromne pieniądze na drogie produkty znanych firm. czy rzeczywiście większość produkcji ubrań, torebek odbywa się w Chinach, kto pierwszy wpadł na pomysł uruchomienia sklepu internetowego z produktami dotychczas zarezerwowanymi dla ekskluzywnych sklepów stacjonarnych itd…… to w tej książce znajdziesz odpowiedzi.

jeżeli chciałbyś potwierdzić swoją opinię, że w całym tym „interesie” dóbr luksusowych dzieje się źle, albo chodzi tylko o wyciąganie pieniędzy – to tutaj na pewno znajdziesz na to wiele dowodów. Dana Thomas opisuje świat marek związanych z odzieżą, torbami, butami, biżuterią czy perfumami, ale tak naprawdę równie dobrze mogłoby to dotyczyć samochodów, jachtów, restauracji czy nieruchomości. książka jest świetnym zbiorem informacji dla tych, którzy interesują się modą, ale także dla każdego kogo interesuje aspekt podążania mas za markami, produktami z średniej czy z wysokiej półki. dla tych którzy zajmują się wizerunkiem produktów, firm, ludzi.

jeżeli szukasz w tej książce potwierdzenia, że wydawanie pieniędzy na „firmowe/luksusowe” produkty to pomyłka, to tak naprawdę  możesz go nie znaleźć.

ale możesz znaleźć odpowiedź na pytanie: dlaczego ludzie lubią wydawać duże pieniądze na produkty, które pozornie nie wydają się wcale, a wcale takie wyjątkowe. oczywiście zachwycają one formą, designem, często bardzo dobrym materiałem, ale to co najważniejsze tkwi gdzie indziej: w sercu włożonym od początku do końca w stworzeniu marki, produktu czy to przez jedną silną osobowość czy przez rodzinę. kojarzą się one z tradycją, czy klasyką nigdy nie przemijającą.

Coco Luksus

LUKSUS jest idealny dla osób, które lubią przywiązywać się do rzeczy. nie lubią się ich pozbywać, wyrzucać. lubią je przekazywać np. przyszłym pokoleniom. nie lubią co sezon tracić fortuny na coś co po 3 miesiącach nie będzie już takie atrakcyjne, a wręcz będzie wydawać się tandetne i zbyt nachalne w swoim wyrazie.

dla tych co lubią tak jak ja zaczynać czytać książki od końca cytuję:  Luksus nie polega na tym, ile można kupić. Luksus to WIEDZA o tym, co należy kupić.

te podobają mi się mniej, ale na szczęście pozbawione są kiczu naszego polskiego wydania

jeżeli chcesz się dowiedzieć, czym kierują się Ci co najczęściej LUKSUS kupują- koniecznie zajrzyj do tej książki! może zainspirują Ciebie do szukania np. polskich firm, osobowości, które tworzą u nas, nie w Chinach, za cenę WARTĄ  pomysłu, materiału i jakości wykonania.

co mi się nie podoba w tej książce? zdecydowanie okładka polskiego wydania. jakoś trudno mi uwierzyć, że w Polsce nikt nie kupiłby tej książki, jeżeli okładka byłaby taka jak w Stanach. nasza okładka kojarzy mi się z serialami typu kicz i romantica i deprecjonuje tą bardzo dobrą dziennikarską „robotę” .

Ela Darłowska  personal shopper, osobista stylistka Poznań